Pillarisation vs. Human Rights

Pillarisation vs. Human Rights

The exhibition was an invitation to explore the complex interplay between societal division and the universal struggle for human rights. Through art/design, studio mo man tai delved into the historical concept of pillarisation—where society was separated into distinct, isolated groups—and its impact on equality, freedom, and solidarity.

As you journey through these pieces, we invite you to consider how division has shaped the world we live in and continues to influence modern struggles for justice.

In a time where human rights are more vital than ever, we challenge you to reflect; how can we bridge our differences to create a world where everyone’s rights are truly respected?”

(“longread” here)

“Re-campaign” – re-used advertising canvasses tell a “new” story – Dutch Design Week 2024

For years, studio mo man tai has been working regularly with the large format printing experts from Big Impact. The Echo® outdoor XL canvasses they print for blowUP media Benelux normally find their way back into a full recycling process. But studio mo man tai asked themselves – why not breathe new life into the “background” of a past campaign?They laid the foundation for their re-designs by carefully selecting canvases that had an impressive original size of 18 x 46 metres and covered complete building facades in their first use. After experimenting with the heavy duty fabrics and deliberately cutting those to size, they created long, unique panels with visually appealing, pixelated details and colour gradients. Through the use of different cutting and sewing machines, texts and illustrations are more or less subtly presented on the background. By playing with the resulting layers, volumes, colour contrasts and graphics, studio mo man tai draw attention to new themes that (also) deserve a “campaign”.

LOGO_MEDIA TRANSPARENT_BLACK

Positive impact is important in everything blowUP media does. That is why we also use our portfolio as a platform for social issues and art with blowUP ART, another form of impact. With impactful exhibitions, we make exclusive art accessible to the general public. Bringing powerful images to people is our daily business – bringing art and giving it back to people is a cause close to our hearts. With the collaboration with mo man tai and the re-campaign, Out of Home brand campaigns are repurposed into art, a full-circle for blowUP media.

BIG impact_LG

The essence of who we are, is the white canvas. Because you color our world, we create impact together. We don’t wait for innovations, we innovate ourselves. BIGGER equals BETTER. Sustainability has no boundaries to us: BIG impact, small footprint.

Pictures and video of the “In Season” installation are available for download in the HR album.

For social media; please use #pillarisationinstallation and #recampaigninstallation and feel free to tag @studio.mo.man.tai and @blowUP_media

You can contact us if you want more information about this project.

At the bottom of this page is a list of previous DDW projects

Verzuiling vs. Mensenrechten

Verzuiling vs. mensenrechten

De tentoonstelling was een uitnodiging om de complexe wisselwerking tussen maatschappelijke verdeeldheid en de universele strijd voor mensenrechten te verkennen. Door middel van kunst en design verdiepte studio mo man tai zich in het historische concept van verzuiling – waarbij de samenleving werd opgedeeld in afzonderlijke, geïsoleerde groepen – en de invloed daarvan op gelijkheid, vrijheid en solidariteit.

Terwijl je door deze werken wandelt, nodigen we je uit te overdenken hoe verdeeldheid de wereld waarin we leven heeft gevormd en nog steeds de moderne strijd voor rechtvaardigheid beïnvloedt.

In een tijd waarin mensenrechten belangrijker zijn dan ooit, dagen we je uit om na te denken; hoe kunnen we onze verschillen overbruggen om een wereld te creëren waarin ieders rechten echt worden gerespecteerd?”

(uitgebreide versie hier)

“Re-campagne” – hergebruikte reclamedoeken vertellen een ‘nieuw’ verhaal – Dutch Design Week 2024

Al jaren werkt studio mo man tai regelmatig samen met de grootformaat printexperts van Big Impact. De Echo® outdoor XL doeken die ze printen voor blowUP media Benelux vinden normaal gesproken hun weg terug in een volledig recyclage-proces. Maar studio mo man tai vroeg zich af – waarom niet de “achtergrond” van een eerdere campagne nieuw leven inblazen? Ze legden de basis voor hun re-designs door zorgvuldig doeken te selecteren die een indrukwekkend origineel formaat van 18 x 46 meter hadden en complete gevels van gebouwen bedekten tijdens hun eerste gebruik. Nadat ze hadden geëxperimenteerd met de zware stoffen en deze opzettelijk op maat hadden gesneden, creëerden ze lange, unieke panelen met visueel aantrekkelijke, ge-pixelde details en kleurovergangen. Door het gebruik van verschillende snij- en naaimachines worden teksten en illustraties min of meer subtiel op de achtergrond gepresenteerd. Door te spelen met de resulterende lagen, volumes, kleurcontrasten en graphics vestigt studio mo man tai de aandacht op nieuwe thema’s die (ook) een “campagne” verdienen..

LOGO_MEDIA TRANSPARENT_BLACK

Positieve impact is belangrijk in alles wat blowUP media doet. Daarom gebruiken we ons portfolio ook als platform voor sociale onderwerpen en kunst met blowUP ART, een andere vorm van impact. Met impactvolle tentoonstellingen maken we exclusieve kunst toegankelijk voor het grote publiek. Krachtige beelden naar mensen brengen is ons dagelijks werk – kunst brengen en teruggeven aan mensen is een zaak die ons na aan het hart ligt. Met de samenwerking met mo man tai en de re-campagne worden Out of Home merkcampagnes omgezet in kunst, een volledige cirkel voor blowUP media.

BIG impact_LG

Een blanco canvas is onze essentie. Doordat jij ons kleur geeft, creëren we samen impact op formaat. Naast BIGGER geven we ook om BETTER. We wachten niet op innovaties, wij innoveren zelf. Een schonere wereld drijft ons tot grenzeloze verduurzaming: BIG impact, small footprint.

Foto’s en video’s van de installatie “Verzuiling versus mensenrechten” kunnen worden gedownload in het HR-album.

Voor social media; gebruik alsjeblieft #pillarisationinstallation en #recampaigninstallation en tag @studio.mo.man.tai  en @blowUP_media Je kan contact met ons opnemen als je meer informatie wilt over dit project.